Anasayfa > Air Conditioning, Haber, HVAC, Klima Markaları, Panasonic > Panasonic Türkiye Müdürü Ahmet Telatar – İlk etapta 100 mağaza açacağız.

Panasonic Türkiye Müdürü Ahmet Telatar – İlk etapta 100 mağaza açacağız.

İki yıl önce yeniden yapılanan Japon Panasonic, telefon, beyaz eşya ve klimanın yanında akıllı telefon dahil 10 bin çeşit ürününü Türkiye’de satmaya hazırlanıyor. Bunun için 2013’ten itibaren 70 ilde mağaza açmaya başlayacaklarını duyuran Panasonic Türkiye Müdürü Ahmet Telatar, “İlk etapta 100 mağaza açacağız.” dedi.

Japon teknoloji şirketi Panasonic, 2 yıl önce Türkiye’de yeniden yapılanmaya giderek, tüm faaliyetini ‘Panasonic Türkiye’ çatısı altında topladı. Pazarda optik, televizyon ve kablosuz sabit telefon (dect) alanında varlığını sürdüren şirket, 2011’de ürün portföyüne beyaz eşya, kulaklık, kişisel bakım ürünleri ve klimaları da ekledi. “2013’e kadar Panasonic’in akıllı telefonu ELUGA başta olmak üzere bütün ürünlerini Türkiye’ye getireceğiz.” diyen Panasonic Türkiye Genel Müdürü Ahmet Telatar, 2013’ten itibaren ‘Panasonic’ tabelası altında kendi mağazalarını da açmaya başlayacaklarını açıkladı. Türkiye’nin geniş coğrafi konumunu göz önünde bulunduran Panasonic, 70 ile 100 mağaza açmayı planlıyor. Bunu yapmakla kendi satış kanallarını kuracaklarını aktaran Telatar, “Tüketici elektroniği çok fazla geliştiği için müşteri hepsini takip edemiyor. Bu tip mağazalarda ürünlerimizi onlara çok daha iyi anlatma fırsatımız olacak.” dedi.

Şirketin ve pazarın gelişimi hakkında bilgi veren Telatar, “Pazar yüzde 35-40 seviyelerinde büyüdü. Biz de aynı oranda büyüyoruz. Önümüzdeki sene sektör yüzde 20-25’ler bazında büyür. Biz ise yeni kategorilerle birlikte pazarın üzerinde büyüme hedefliyoruz.” dedi. Türkiye nüfusunun çok genç, hane sayısının da düşük olduğuna dikkat çeken Telatar, “O yüzden inşaat sektörü hızla büyüyor. Her ev bir TV, buzdolabı, klima, çamaşır makinesi, telefon demek. Bu da sektörün büyümeye devam edeceğinin açık göstergesi. 2018’e kadar Türkiye, bu büyüme hızını sürdürür.” diye konuştu.

Panasonic’in TV ürün grubunda en büyük payı plazmalar alıyor. Ancak son dönemde LED teknolojili ürünlere rağbet, markayı bu kategoride ciddi adımlar atmaya itti. Telatar, “Yönümüzü LED TV’lere çevirdik. Bizi rakiplerimizden farklı kılan, hem plazma hem LCD panel fabrikalarımızın olması. TV’nin maliyetinin 70-80’i panelden geliyor. Önümüzdeki sene bizi TV pazarında çok daha fazla göreceksiniz. Plazmayı küçültmeyeceğiz, LED tarafında pazar payımızı artıracağız.” dedi. 1918 yılında Japonya’nın Osaka kentinde kurulan Panasonic, 2018’de 100. yılını kutlayacak. 2018’de en çevreci şirket olmayı hedefleyen şirket, ürün portföyünü daha az enerji tüketen teknolojiler ile zenginleştirmeye başladı.

Sony ile rekabetimiz Galatasaray-Fenerbahçe gibi

Genel Müdür Telatar, diğer Japon teknoloji devi Sony ile Panasonic arasındaki rekabetin nasıl olduğu sorusuna, “Sony ile ilişkimiz, Galatasaray-Fenerbahçe rekabeti gibi. Gerisini siz düşünün. G.Kore’nin şirketleri arasında da rekabet aynı. Ama bizi diğer Japon firmalarından farklı kılan bir özelliğimiz var. Bütün kategorilerde teknoloji üretiyoruz.” diye cevap verdi. Genel Müdür, 10 bin çeşit ürün gamına sahip oldukları bilgisini verdi.

Kaynak: Zaman

  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: